Veelgestelde vragen

Aansluitingen

1. Waar vind ik mijn aanvraagnummer?

Het aanvraagnummer ontvangt u na het doen van een aanvraag via de website www.mijnaansluiting.nl. Een aanvraagnummer begint met 1000 en bestaat in totaal uit 10 cijfers, bijvoorbeeld 1000123456.

2. Wat is de doorlooptijd van een opdracht?

De doorlooptijd van aanvraag tot uitvoerdatum is sterk verschillend per regio of gemeente. Ook kan het bodemonderzoek of een schouw extra vertraging geven. Voor informatie over de doorlooptijd in uw regio vragen wij u contact op te nemen via de gegevens die u heeft ontvangen bij de aanvraag.

3. Welke voorbereidingen moet ik treffen voor een schouw?
  • Uw meterkast moet goed toegankelijk zijn voor de monteurs die de werkzaamheden uit komen voeren.
  • Het pand dient glas-, wind- en waterdicht te zijn en de meterkast wind-, waterdicht en afsluitbaar.
  • Het terrein (tracé) waarop we de leidingen of kabels aanleggen is vrij van obstakels en objecten, zodat er veilig gegraven kan worden.

 

Voldoet het niet aan de gestelde voorwaarden, dan kan er vertraging in de planning ontstaan. Op het nationale portaal voor alle aanvragen van aansluitingen vindt u alle eisen voor nieuwbouwaansluitingen. Kijk onder “Uw aansluiting” > punt 6 “Welke voorbereidingen moet ik treffen voor de werkzaamheden?” (www.mijnaansluiting.nl)

4. Waar vind ik mijn aanvraagnummer?

Het aanvraagnummer ontvangt u na het doen van een aanvraag via de website www.mijnaansluiting.nl. Een aanvraagnummer begint met 1000 en bestaat in totaal uit 10 cijfers, bijvoorbeeld 1000123456.

Slimme meter

1. Hoe weet ik of de monteur aan de deur ook echt van Baas is?

Onze monteurs kunnen zich altijd legitimeren met een persoonsgebonden bedrijfspas van de netbeheerder. Soms hebben ze ook een bedrijfspas van Baas bij zich. Hun naam is hierop duidelijk zichtbaar. De monteurs dragen onze officiële bedrijfskleding, bedrukt met het logo van Baas. De kleding bestaat uit een grijze of blauwe broek met een donkerblauwe sweater of polo. Ook beschikken ze over werkgereedschap van de netbeheerder of van Baas.

2. Kan ik de afspraak verzetten voor het plaatsen van de slimme meter?

Ja, het is mogelijk om de afspraak voor het plaatsen van een slimme meter te verzetten. Dit kan tot 24 uur van tevoren.

3. Kan ik gas, water en elektra blijven gebruiken tijdens de slimme meter werkzaamheden?

Plaatsen wij in uw huis een slimme meter, dan kunt u tijdens de werkzaamheden geen gas en elektra gebruiken. Het gas en elektra zijn tijdelijk afgesloten.  Klik hier en bekijk onze video over de plaatsing van een slimme meter bij u thuis en alles wat u moet weten over deze werkzaamheden.

4. Waarom krijg ik een slimme meter?

De Slimme meter wordt aangeboden door uw netbeheerder. Met een slimme meter is het mogelijk om beter inzicht te krijgen in uw energie- en gasverbruik.

5. Wat kan ik doen om de slimme meter werkzaamheden goed te laten verlopen?

Rondom de meters mogen er geen obstakels zijn. Ook adviseren wij u om elektrische apparaten helemaal uit te schakelen en niet op stand-by te laten staan. Klik hier en bekijk onze video over de plaatsing van een slimme meter bij u thuis en alles wat u moet weten over deze werkzaamheden.

Overige vragen

1. Hoe kan ik schade melden?

U kunt uw schademelding mailen naar schade@baasbv.nl. Voeg een foto van de schade bij het bericht. Vermeld ook uw telefoonnummer, adresgegevens en uitleg over de schade. Zo kunnen wij snel en op de juiste manier uw schademelding behandelen.

2. Wat is een netbeheerder?

Een netbeheerder is verantwoordelijk voor het energienetwerk en de gas- en elektriciteitsaansluitingen bij jou thuis. Een netbeheerder is op grond van de wet aangewezen voor het beheer van één, of meer dan één net. Wie het netwerk in uw regio beheert ligt vast. U kunt niet zelf een netbeheerder kiezen. Op de website van het EAN-Codeboek ziet u wie uw netbeheerder(s) is/zijn.