In een decennium tijd is het grootste deel van Nederland verglaasd. Het aantal straten met glasvezel is explosief gegroeid. Toch heeft nog niet elke woning een supersnelle glasvezelverbinding. Dankzij Baas groeit dit aantal dagelijks. Voor het realiseren van die huisaansluitingen is specialisme een vereiste, zeker in hoogbouw. Waar het maken van basisaansluitingen min of meer een gestandaardiseerd proces is, is het aansluiten van woningen al minder eenvoudig. Technisch is het complexer, met een glasvezelkabel die vaak via tuinen en door de gevel moet worden aangesloten, netjes in de meterkast. En logistiek brengt het uitdagingen met zich mee, zoals de planning van afspraken met bewoners. Bij Baas hebben we de kennis, ervaring en flexibiliteit om dit proces soepel en professioneel te laten verlopen.
Wanneer glasvezel wordt aangelegd in bestaande hoogbouw, neemt de complexiteit nog verder toe. Het is het terrein waarop Baas excelleert. Dankzij onze jarenlange ervaring in installatietechniek weten we hoe we deze uitdagingen moeten aanpakken. We bereiden projecten goed voor en werken nauw samen met woningcorporaties en VvE’s. Onze aanpak is flexibel, met oog voor de specifieke wensen en eisen van elke situatie.
Kunnen we gebruikmaken van een stijgleiding? Of moeten we glasvezelkabels etage voor etage omhoog brengen? Hoe zorgen we ervoor dat kabels vandalismebestendig worden weggewerkt? Het zijn vragen die we oplossen met onze technische expertise. Maar het is niet alleen maar de technische aanpak waarmee we het verschil maken.
Een persoonlijke benadering vergroot de acceptatie van de werkzaamheden, zelfs wanneer er tijdelijk sprake is van enige overlast. We communiceren helder en respectvol met bewoners, zodat zij begrijpen wat er gaat gebeuren en waarom.
In overleg met woningcorporaties en VvE’s plannen we het werk zorgvuldig. Elke situatie vraagt om flexibiliteit, en dat is precies waar Baas in uitblinkt. Als de werkzaamheden overdag niet mogelijk zijn, werken we ’s avonds of in het weekend. We zorgen ervoor dat bewoners zo min mogelijk hinder ondervinden. Bewoners ontvangen duidelijke informatiebrieven in het Nederlands en Engels. Elk project heeft een coördinator die zorgt voor goede communicatie en coördinatie tussen alle betrokken partijen.
Onze gespecialiseerde monteurs werken systematisch en zorgen voor een kwalitatieve en snelle uitvoering met minimale overlast. De kwaliteitscontrole voeren we samen uit met de KAM-afdeling en de kwaliteitsmanager van de opdrachtgever. Zo garanderen we een optimaal resultaat.
Onze aanpak resulteert in tevreden bewoners en opdrachtgevers. De hoge mate van zorg en aandacht die we besteden aan ieder project leidt tot een uitzonderlijk hoge aansluitdichtheid per complex. Dit maakt ons tot de ideale partner voor glasvezel in hoogbouw.
Het was een prettige samenwerking en, mede namens alle bewoner en huismeester, danken wij u ook dat het werk zo is uitgevoerd.
VvE de Rijckevorsel Capelle a/d IJsselTerwijl het een klus is die iedere huurder moet laten uitvoeren, vond ik het zeker geen straf. U kwam van tevoren aangekondigd, zelfs een dag eerder omdat u zich flexibel opstelt. U legde mij uit wat u ging doen. De werkplek maakte u iets ruimer. En stap voor stap kon ik volgen wat er allemaal bij kwam kijken. Het was heel interessant ook wat betreft uw apparatuur. Het lassen, de oven. Ik moet zeggen dat ik respect voor u heb en voor uw collega’s: Het ging allemaal heel gemoedelijk en netjes en secuur!
Bewoner Meidoornveld Capelle a/d IJssel